Saturday, September 19, 2009

sLaMaT TiNGGaL RaMaDaN.. 1001 KeNaNGaN...

tinggal lagi bpe minit je lagi...
waktu berbuka puasa bagi daerah johor bahru dan kwsn2 yg sewaktu dgn nya...
hahaha....
arini merupakan ari last aku berpuasa bg thn ini...
so, alhamdullillah la...
selesai jgak aku menunaikan ibadah puasa slama sbln...
aku skang berada d rumah aku..
d pasir gudang...
ari khamis mlm... aku bertolak ke pasir gudang...
aku menaiki kereta mak cik roy...
bersama roy, pojie n wan kcik...
kami berempat keluar dari tol sg besi dlm pkul 1.50pg...
kami mmg sje je jln tgh mlm...
d sbbkn ingin mendpat tol murah...
hehehe...
kami smpai ke teluk mas melaka utk menghantar wan kcik tpt jam 3.15 pg...
hajat di atas ingin meneruskan perjalanan ke segamat terus...
tp kami bertiga d tahan oleh mama wan kcik...
utk masuk dlu...
kami minum2...
then d hidangkan dgn mee halus...
mama wan sggup menyaipkan mkanan...
kami btol2 rase bersalah kerana menyusahkan org tua wan...
huhuhu...
slpas tu kami akan ke segamat melalui tgkak...
mama wan juga turut membantu utk melukiskan peta ke tgkak...
kami sgguh terharu...
huhu...
thanks yea wan kcik...
n mak ko...
hahhaha....

then kami smpai ke pekan tgkak jam 4.30pg...
kami bersahur d situ kemudian bertolak ke segamat...
akhirnya kami jmpe ke tmn yayasan...
lebih kurang pkul 6 pg...
lebih kurang pkul 6.30 kami bertolak ke johor bahru...
dan smpai ke tol skudai jam 9.15 pg...
aku dan roy g antar pojie kat area kg pasir...
then trus ke pasir gudang...
lebih kurang pkul 10 pg...
aku dan roy smpai ke umah aku d bkt dahlia pasir gudang...

kami rehat2...
sbb penat journey stgah ari...
hahaha....
aku tdo then d kjutkan jam 1 tgh ari...
aku bgn daa terus g menunaikan solat jumaat...
roy still tdo lg d blik aku...
hahha....

lpas aku blk dari solat jumaat...
aku dan fmly aku kuar...
roy jugak turut ikut kuar...
kami g hospital...
sbb mama aku nk amek ubat...
then baru g shopping kat jusco...
aku stakat arini....
aku x beli pe2 lagi utk raya...
hahaha...
baek x???
huhuhu....

kami berbuka d rumah...
mula2 mlm igtkn mau kuar pkul 9.15mlm...
tp aku ngn roy..
terbabas...
ttdo smpai pkul 10 lebih baru tersedar...
aku dan roy kluar....
termasuk mama aku...
g ke kompleks pusat bandar pasir gudang...
beli2 kuih tunjuk...
hahaha....
lepas tu aku anta mama aku blk...
aku dan roy jln2 laa...
mula2 aku bwak dye pusing p/gudang...
antaranya aku bwak dye g kat ner politeknik jb... pusing2 kwsn perindustrian pasir gudang...
g pelabuhan johor...
bukit layang2 pasir gudang...
litar pasir gudang...
unikl mitec d pasir gudang...
dan last...
tmpat yg kdang2 aku lpak....
area teluk jawa...
slpas tu kami shot trus ke danga bay...
kami jmpe ngn hazmi...
ajak mmbe2 bmi laen smua...
da x de...
blk kg laa...
hazmi je tggal...
pastu kiteorg lpak kat osman sblah maidin...
area bandar baru uda...
aku kne nan cheese 2...
hahha...
lyn lak situ nye nan chese...
pastu blk ke tmn rinting...
nk jmpee mmbe aku...
masa on d way tu...
leh lak kne speed trap...
mcm gampang...
halaju 70...
kami leh 84...
x sedar....
polis pn satu...
time raye ni...
halal2 laa...
tu pn mau berkira...
ape laa...

jmpe mmbe aku...
lpak g men snooker dlu...
then lepak mnum...
pastu blk umah aku....
sahur...
hahhaha...
kat umah pn aku sahur skit jee...
sbb daa knyang gle...
huhuhu...
blk aku on9 jap...
pastu tdo...
tjaga jam 12...
roy mau pulang...
haha...
ok laa....
lebih kurang pkul 1 lebih roy pulang ke kl...
ni aku rse roy da nk smpai kl laa...
hopefully dye slamat smpai ke kl...

tu laa cte nye....
arini ari last puasa...
aku berbuka just air barli jee...
hahhaa...
sampoi kn...
ni jap g mau kuar g mkn...
x tau kat ner...
tggu je laa...

k lah...
esok daa ryee daa...
kjap jee da rye...
kalo gtu lma la gak...
aku masa pose tu...
aku x pnah langsung tdo kat hostel..
aku seludup masuk umah roy...
hahaha...
kat umah roy pn de fellow taw...
aku lari2 laa gak dari dye...
hehehe....
k la...
may be pas raya aku dok hostel blk...
sbb exam da nk dekat...
aku kne tumpukan spenuh perhatian kpd final aku...
k laa...
mau kuar mkn...
td da buka...
tu yg smpai 30 jam aku coret kat dlm ni...
ahhhaha...




ni pic aku msa kat kompleks pusat bandar pasir gudang..
budak kecik ni nma dye marisa...
bek sgt...
hahaha...

No comments:

Post a Comment